مراحل انجام یک طرح گرافیکی

مراحل انجام یک طرح گرافیکی

طرح‌های گرافیکی معمولا به دو دسته تقسیم می شوند:

1 – طرح هایی که نیاز به ایده پردازی دارند.
طرح هایی که نیاز به ایده پردازی دارند تا برای مخاطب چشم گیر تر باشد و کاملا جلب توجه کند و باعث شود آن برند یا محصول خیلی بیشتر از یک طرح معمولی و بدون ایده مورد توجه قرار گیرد زیرا که این ایده ها در طراحی باعث میشود در ذهن مخاطب ثبت شود و تا مدت طولانی مورد توجه و بررسی دیگران قرار بگیرد و این موضوع برای تمام افراد جامعه شامل میشود حتی افرادی که به محیط اطراف خود خیلی کمتر از دیگران توجه می کنند یا حتی اصلا توجه نمی کنند می تواند مثبت باشد برای مثال وقتی در بزرگراه ها با ماشین خود در حال رانندگی هستین ، بیلبورد های متنوعی از برند های مختلفی رو می بینید که شاید در حالت روز مره این موضوع برای شما به تکرار اتفاق بیفتد اما فقط تعدادی محدود از این بیلبورد ها نظر شما رو جلب میکنه و توجه بیشتری به آن می کنید و حتی در بعضی موارد شما آن بیلبورد یا برند رو به دوستان و نزدیکانتان نشان داده و راجب آن صحبت میکنید . این همان ایده است یعنی فکر خلاقانه و نشان میدهد که گروه طراحی به درستی کار خود را انجام داده اند و یک طرح هدفمند را به مشتری ارائه داده اند . به طور کلی میتوان موارد زیر را جزو طرح هایی قرار داد که طراح باید برای آن از ایده و فکری خلاقانه استفاده کند : مانند طراحی لوگو که نشان برند است و ماهیت آن برند را نشان داده و در همه جا ممکن است دیده شود و برای مدت طولانی ماندگار خواهد ماند پس چه بهتر که که با ایده طراحی شود و بی معنا نباشد . مورد دیگر طراحی پوستر است . پوستر تا از قدیم تا بحال بسیار نقش مهمی در تبلیغات محیطی داشته است که بخش های مختلف تبدیل می شود مثل پوستر یک محصول ، پوستر فیلم ، پوستر تئاتر، پوستر کنسرت، پوستر نمایشگاه و پوستر های تبلیغاتی که وقتی خلاقانه طراحی میشوند خیلی زیاد مورد توجه قرار میگیرند.
مورد دیگر گرافیک محیطی است که بیشترین نیاز رو به یک فکر و ایده خوب دارد، برای مثال بیلبورد ها که در همه جای سطح شهر قرار دارند و امروزه حتی در کشور خودمان ایران به آن خوشبختانه توجه زیادی می شود و به دلیل بازخورد بالا ، صاحبان برند حاضرند هزینه های زیادی بکنند تا برندشان جذاب تر و بیشتر دیده شود . همچنین این بیلبورد ها باعث زیبایی شهر هم میشود و خود نکته ای مهم است .
طراحی جلد کتاب و مجله هم به شدت نیاز به ایده دارد و نقش مهمی در فروش آن کتاب و دیگر کتاب های آن انتشارات دارد .
مورد بعدی طراحی بسته بندی و نوع جعبه برای محصولات مختلف است ، زیرا که مستقیم در دید مخاطب قرار میگیرد و تاثیر زیادی برای فروش آن محصول دارد ، که امروزه محصولات مختلفی از برند های مختلف در بازار ارائه می شود و برای رقابت با هم دیگر نیاز به طراحی های زیبا و چشمگیر دارند.

2- طرح هایی که نیاز زیادی به ایده پردازی ندارند.
طرح هایی که نیاز زیادی به ایده پردازی ندارند و بیشتر به سلیقه و یک چیدمان حرفه ای بستگی دارد به این معنی که برای مثال یک کاتالوگ جوری باید طراحی شود که چشم مخاطب در همه جای صفحه بچرخد و آن را مجاب کند که تا آخر کاتالوگ تمام صفحات دیده شوند. این موضوع به سلیقه طراح مربوط میشود که از عکس های مناسب و با کیفیت استفاده کند ، چه رنگی به کار گیرد و از چه فونت هایی و با چه اندازه ای استفاده کند ، جوری صفحات طراحی شود که شلوغ به نظر نرسد، زیرا که سادگی در طراحی بسیار چشم گیر تر از شلوغی در یک کار گرافیکی می باشد . در موارد دیگر می توان طراحی ست اداری که شامل کارت ویزیت ، پاکت نامه و سربرگ است را مثال زد نیاز به خلاقیت ندارد و سلیقه و چیدمانی درست نیاز دارد.
طراحی صفحات داخل مجله و کتاب ، طراحی تقویم و سر رسید، طراحی بروشور و تراکت، طراحی اینفوگرافی، طراحی صفحات وب، طراحی بنر ها و گیف های وب، طراحی پست های اینستگرام و … اینها موارد دیگری هستند که به سلیقه طراح بستگی دارد و خود این موضوع هم از اهمیت آن کم نمی کند چرا که در حال حاضر طراحانی که سلیقه در زیبایی و جایگزنی و چیدمان دارند همیشه خواهان زیادی دارند.
برای جمع بندی این موضوع باید بگوییم که با توجه به نیاز و هدفی که دارید برند شما را مورد بررسی قرار می‌دهیم و اتاق فکر وی استودیو کمک می‌کند که بهترین ایده ها برای یک کار خلاقانه و چشمگیر استفاده کنیم و با سلیقه ای مناسب بهترین طراحی را برای شما انجام دهیم.
هر یک از موارد بالا مراحل انجامشان در کمترین زمان و بهترین کیفیت خواهد بود و مرحله به مرحله، اتود به اتود با مشتری جلو خواهیم رفت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *